Stop met het gebruiken van stockfoto’s! #stocktober

Het is weer #stoptober. De maand waarin veel mensen een poging wagen of erin slagen om te stoppen met roken. Als je mij een beetje kent, weet je: dat heeft geen kans van slagen. Dus begin ik er maar niet aan. #stocktober daarentegen… dat durf ik wel aan! Ik doe mee aan stocktober en ga de strijd aan tegen stockfoto’s! Strijd je mee?

Wat is stocktober? 

Het Haagse bureau Fresh Bridge heeft #Stocktober in het leven geroepen en ik kan me hierbij alleen maar aansluiten. Stockfoto’s zijn nooit authentiek en spreken niet voor wie je bent als ondernemer. Kort gezegd: deze standaardfoto’s zijn nep. Dertien in een dozijn beelden, waarmee je de plank misslaat. Het is vaak gemakkelijk, snel en goedkoop om te kiezen voor stockfotografie. Maar je verliest als organisatie wel je persoonlijkheid en het vertrouwen van je doelgroep. 

Authenticiteit

Straal jij als ondernemer uit wie je bent, wat je doet en waarvoor je staat? Marketing draait meer dan ooit om authenticiteit. Het draait om het verhaal van je onderneming wat je tot leven moet brengen. Om het vertrouwen wat je klant in jou moet krijgen en houden voor de lange termijn. Dat kan een stockfoto niet bieden. Een stockfoto is te algemeen en vaak compleet over the top. Als jij je verhaal professioneel wilt overbrengen, dan moet je bij jezelf blijven. Maar hoe doe je dat?

Pleidooi voor puur

Als creatieve vormgever en fotograaf help ik jou met een uitstraling die echt is en past bij je bedrijf. Met beelden die voor je spreken en die de juist indruk achterlaten bij je klant. Ik pleit voor pure beelden. Voor foto’s die echt zijn en aansluiten bij jouw verhaal en die je doelgroep aanspreken. Ik doe mee aan stocktober en ga de strijd aan tegen stockfoto’s! Strijd je mee? Laat je stijl voor je spreken en neem contact op voor een creatieve brainstorm.

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.